Alexandra Jašová

V kavárně bez cigarety
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2981x

Alexandra Jašová

O Bělehradu, který mi nečekaně přirostl k srdci

Když jsem poprvé přijela do Bělehradu, v teplém kabátku a ve vysokých botách s kožíškem do únorové fujavice, říkala jsem si, že přestěhovat se sem možná nebylo úplně nejlepší rozhodnutí. Přivítal mě neodklizený sníh na chodnících, bezohlední řidiči, nerozluštitelné nápisy v cyrilici a nepříjemný úředník na cizinecké policii, který mi kysele vysvětlil, že všechny formuláře se musí vyplňovat v srbštině a energicky přeškrtal všechny moje údaje. To jsem ještě nevěděla, že si tohle město zamiluju a že se mi po sedmi měsících nebude chtít odjet.

30.10.2013 v 21:12 | Karma: 15,09 | Přečteno: 510x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

V zemi, kde nikdo nepracuje a kde autobusy jezdí dřív

Jen v Bělehradě roztál poslední sníh, rozhodli jsme se s přítelem pro cestu k moři, abychom se odměnili za dlouhých pět měsíců zimy. A tak jsme se ocitli na začátku dubna na prázdných plážích, v tichých uličkách historických měst a v neuvěřitelně klidné a lenivé atmosféře Černé Hory.

16.4.2013 v 11:11 | Karma: 21,28 | Přečteno: 1977x | Diskuse| Cestování