Alexandra Jašová

V kavárně bez cigarety
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2981x

Alexandra Jašová

Přichází pan majitel. Pokloňte se, ruku nepodávejte

Asi po dvou měsících v práci jsem zjistila, že můj šéf, tedy hlavní manažer restaurace, nemá vždy jen špatnou náladu. Nedá se sice říct, že by ten den byl příjemný, ale v úterý ráno nezačal mítink klasickými ironickými poznámkami, zesměšňováním a ani nikoho neposlal domů nebo nevyhodil. Vypadalo to, jako by na chvíli připustil, že jeho zaměstnanci nejsou všichni úplně hloupí a nanic. Byli jsme z toho všichni řádně překvapení.

2.9.2010 v 5:30 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3071x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

Růže v cukru, Picasso a záchodky v kostele: další 2 dny v New Yorku

Možná trochu paradoxně je velkým lákadlem nejznámějšího amerického velkoměsta jeho čínská čtvrť, newyorský China town. Společně s Malou Itálií (Little Italy) to byl první cíl, který jsme vybrali pro druhý den naší návštěvy New Yorku. A rozhodně jsme nelitovali.

9.8.2010 v 20:20 | Karma: 12,76 | Přečteno: 1313x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

Mix kultur, řečí a dojmů. Vidět New York a nechtít z něj odjet

První pohled většiny návštěvníků New Yorku právem směřuje nahoru. I když každý ví, že je to město plné mrakodrapů, jejich náhlá přítomnost a výška dokáže vyrazit dech. Přesto, že jsem do nejznámějšího amerického města nepřijela poprvé, také jsem se tomu pocitu neubránila a zaklonila hlavu hned po svém příjezdu na Penn station vedle Madison Square Garden.

2.8.2010 v 20:00 | Karma: 32,73 | Přečteno: 5108x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

Retardovaní číšníci a stokrát naleštěné skleničky. Vítejte u nás!

Servírky, číšníci a ostatní zaměstnanci restaurace, všichni v modrých košilích a černých kalhotech, upínají oči na hlavního manažera Tierryho. "Jste tady všichni úplně retardovaní?" pokládá Francouz zvýšeným hlasem jízlivou řečnickou otázku a mává přitom teatrálně rukama. "To se to v této restauraci nějak koncentruje, nebo co?" pokračuje a vstává ze židle. I tak může vypadat jeden z každodenních mítinků ve francouzské restauraci Avenue v americkém Long Branch, kde tohle léto pracuji.

23.7.2010 v 6:06 | Karma: 22,87 | Přečteno: 2632x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

Mí Mexičané mi rozumějí. A já rozumím jim

Restaurace La Costeñita, reklama na mobilního operátora ve španělštině, v obchodě sleva na tortily. Na první pohled se zdá, že jsem se znovu ocitla v Mexiku. Jsem ale mnohem severněji, v městečku Long Branch v americkém státě New Jersey.

20.7.2010 v 7:00 | Karma: 21,12 | Přečteno: 2241x | Diskuse| Cestování

Alexandra Jašová

Manažer z Francie a kuchyň plná Mexičanů. I to je Amerika, bejby

Spojené státy Americké. Nový svět, zlaté Eldorádo, země dolarů a splněných snů. Svůj soukromý americký sen o velkých penězích si sem jezdí plnit nemálo studentů ze střední a východní Evropy. Společně s tím, jak americká měna klesá, se ovšem nad peníze stále častěji dostávají zážitky, nová přátelství nebo cestování. Já jsem se do USA vydala během svých studií letos už potřetí. Krizi i ropě navzdory.

17.7.2010 v 23:23 | Karma: 38,84 | Přečteno: 9473x | Diskuse| Cestování